Titt titt verden, her er en bokblogg!

Too fond of booksJa, denne bokbloggen har faktisk eksistert i over ett år allerede. Først som en engelsk bokblogg, inspirert av alle de gode bokbloggene jeg hadde kommet over på min vei rundt i det store internett-universet. Til tross for en lovende begynnelse, trivdes jeg ikke helt med å skrive på engelsk, så da jeg etterhvert kom over noen gode norske bokblogger fant jeg ut at jeg skulle gå over til norsk. Den norske bokbloggen har eksistert i en forsøksfase på en annen bloggserver i et par måneder, men jeg trives ikke med nettsiden eller formateringsmulighetene der, så nå håper jeg at bloggen min har funnet sin endelige plass og form her!

Jeg er verken litteraturviter eller bibliotekar (jeg er «bibliotekar-drop out» – ett år på bibliotekhøyskolen, og et par ekstrajobber i bokhandel for mange år siden, er visst det eneste jeg har å skryte på meg i den sammenheng)… med andre ord, jeg er ingen ekspert, kun en middels lesehest! Men jeg ønsker meg likevel et sted å skrive om bøker, lesing og slikt, så derfor har denne bloggen blitt til… mitt høyst personlige bokunivers! Så får tiden vise hva den ender opp som, og om det jeg skriver har noen som helst interesse for andre enn meg.

Legg igjen en kommentar