Og hva med bokåret 2008?!

Jeg klarer liksom ikke helt å starte et nytt år uten ambisjoner av ett eller annet slag. Ikke forsetter, men noen håp om hvor jeg vil i det nye året. Og når det gjelder lesing, så håper jeg selvfølgelig at 2008 blir et år med masse god lesing! 🙂

Men av mer spesifikke ambisjoner, så har jeg planer om å lese flere klassikere, og flere bøker av norske forfattere.

På lista over klassikere er det mange hull. Og da mener jeg mange. Jeg vet ikke hvorfor det har blitt sånn, men det er i hvert fall på tide å prøve og gjøre noe med det.

Bøker av norske forfattere har jeg vært utrolig dårlig på de siste årene, noe det nok er mange grunner til. I perioder hvor jeg har forsøkt å være flittig student har jeg ikke hatt samvittighet til å lese «ordentlige» bøker, men har holdt meg til krim og chick lit. De siste par årene har jeg fått mye leseinspirasjon fra folk som ikke er norske (og jeg har også fått mange bøker, som da følgelig ikke nødvendigvis er norske på noen som helst måte, særlig gjennom bookcrossing.com), og derfor har bøker av norske forfattere kommet litt i bakgrunnen. I 2008 vil jeg prøve å lese minst 12 norske forfattere som jeg ikke har lest før… så får vi se hvordan det går til slutt! 🙂

Det er nok ikke umulig at jeg burde lese mange flere bøker enn jeg har gjort i det siste om jeg skal rekke å nå målene mine, for jeg vil jo gjerne lese mange av bøkene som allerede står og venter på meg i bokhyllene mine (men noen av de er jo selvsagt både klassikere og av norske forfattere). Men det viktigste er å kose seg med lesingen, og det har jeg tenkt til å gjøre uansett.

Og da gjenstår det bare å ønske dere alle et godt nytt bokår!

Legg igjen en kommentar

